Då var det dax!

Nytt kapitel, nytt liv, ny resa, tidsfördriv, uppmärksamhet...shit the same, nu är det tid för mig att skriva blogg! Det har hänt ett antal mer eller mindre större saker i mitt liv..de har förändrat mig på ett positivt eller negativt sätt. Långsiktigt, kortsiktigt eller ärrad. De har gjort att jag har satt upp mål -som har brutits redan nästa dag. Ska det vara så svårt?

Jag diskuterade förhållandet mellan föräldrar och barn med en nyfunnen vän på facebook, vi var som natt och dag i det ämnet. Han hade tagit sig i kragen och sökt en bättre relation med sin mor. Det började med att ge henne en kram, vilket blev som en självklarhet efter ett antal gånger. Kramarna ledde till en mer avslappnad miljö och de kom bättre överens. Ska jag börja med det också? Förutom när jag var max 10 år har jag knappt kramat varken mamma eller pappa. Det är en mer eller mindre rutten relation då vi brukar fräsa ifrån eller bli putt på varandra. Det kommer väl växa ifrån på ett eller annat sätt till slut..förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0