Missförstånd..

Hur många gånger har man inte hamnat i en situation där allt har hängt upp sig på ett minimalt missförstånd? Räck upp handen om du känner igen dig.. Jag avundas de som har sluppit. Samtidigt kan det kännas skönt att ha fått diskutera vilt för att sedan helt plötsligt sluta då man förstår att båda hade missförstått det hela. Det blir en avreaktion samtidigt som man kommer närmre varandra -så länge man kommer underfund med grunderna. Att skiljas som ovänner pga missförstånd är inte speciellt roligt, antagligen det värsta man kan tänka sig.

Idag var det en sån dag..vi skiljdes inte som ovänner, men det lämnade en lite klump i magen och ett extra tänkeveck i pannan. MSN krånglade..som vanligt när en av oss är visad offline. Nu pågick det i ungefär 15 minuter vilket är betydligt längre än det brukar. Jag trodde han var lite bitter på mig och pratade med andra först och främst -total tystnad i 15min. Jag skickar ett litet slött hejdå och loggar ut. Jag kommer tillbaka och får ett offlinemeddelande; "förlåt, det gick inte skicka meddelanden till dig!". Okej, jag fick ett svar på situationen. Bra! Vi börjar chatta, nu är båda visade online. Jag blir tvungen att gå igen och säger hejdå på det vanliga sättet -avslutas med 'pussar'. Det är bråttom så han hinner inte svara.. när jag kommer tillbaka nästa gång fick jag ytterligare ett offlinemeddelande från honom; "okej jag förstår..hörs". Ingen antydan till att han ska skriva 'puss' 'xx' eller liknande tillbaka. Okej...är det något han inte vågar säga?

Jag fick då höra av en gemensam vän att han var dämpad för att han trodde jag var sur på honom..eftersom jag inte hade svarat honom (hans meddelanden hade inte nått fram till mig). Det var ang den första utloggningen. Den andra då..jag har ingen som helst aning om jag ska vara ärlig. Kanske tror han att jag blev sur? Konstigt betedde han sig i alla fall. Jag får se vad han säger om ca 30min eller imorrn. Ett ärligt svar skulle sätta allt på plats och förhoppningsvis rätta till all ev bitterhet :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0